Студенти четвертого курсу спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» пройшли фахову практику

Практика за профілем майбутньої професії займає вагоме місце у професійній підготовці випускника. Проходження практики у спортивних установах, дитячо-юнацьких спортивних школах, є важливим етапом формування професійних знань, умінь і навичок майбутнього тренера-викладача. Саме знаходження в реальних умовах професійної діяльності під час проходження практики змушують студента активізувати самостійну діяльність, брати на себе відповідальність, приймати складні рішення у процесі виконання різноманітних навчальних та виробничих завдань.

У відповідності із графіком освітнього процесу студенти четвертого курсу спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» з 3 лютого по 7 березня 2020 року проходили практику за профілем майбутньої професії.

Для проходження фахової практики студенти мали змогу самостійно обрати одну із чотирьох баз практик, з якими було заключено договори про співпрацю. Важливою умовою вибору місця проходження практики, було врахування специфіки, та наявності видів спорту, які культивуються у спортивних закладах.  Так, дитячо-юнацька спортивна школа «Динамо», спеціалізується на різних видах одноборств (панкратіон, бокс, дзюдо, фехтування, тхеквондо. Дитячо-юнацька спортивна школа № 2 спеціалізується з: гімнастики спортивної, фехтування, стрільби кульової, шахи, футзал, веслування на байдарках і каное. У «Хмельницькому обласному центрі фізичного виховання учнівської молоді» студенти практиканти мали змогу пройти практику з таких видах спорту як: вільна боротьба, бокс, легка атлетика, кікбоксинг, плавання, тхеквондо. Хмельницька обласна організація фізкультурно-спортивного товариства «Динамо» кваліфікується у таких видах спорту як: гирьовий спорт, самбо, дзюдо, панкратіон.

Переважно студенти-практиканти обирали ті спортивні школи і види спорту, в яких вони займаються і удосконалюють свою спортивну майстерність протягом навчання, або які їм подобаються і близькі за «духом».

Практика за профілем майбутньої професії відіграє значну роль у підготовці майбутніх фахівців, адже вона забезпечує поєднання їх теоретичної підготовки з практичною діяльністю, навчає ефективно використовувати основні положення загальної теорії та методики підготовки спортсменів. Студенти- практиканти оволоділи методикою набору і відбору перспективних дітей у спортивні секції, навиками щодо організації, планування, проведення навчально-тренувального процесу, здійснення контролю за ним, навиками щодо організації та проведення змагань з обраного виду спорту.

Обов’язковою умовою успішного завершення проходження практики було самостійне проведення  залікового, тренувального заняття з того чи іншого виду спорту.

Фахівці з даних видів спорту, керівники практик, передали свій неоціненний досвід в підготовці спортсменів студентам-практикантам Хмельницького національного університету, адже серед тренерів-практиків були кваліфіковані спеціалісти, тренера першої та вищої категорії, заслужені працівники фізичної культури і спорту. Адміністрація університету, професорсько-викладацький склад кафедри теорії і методики фізичного вихованні і спорту дякують керівникам практик за якісне проведення фахової практики.

Хмельницький національний університет також висловлює вдячність керівникам тих спортивних установ, які надали студентам університету матеріальну базу для проходження практики, зокрема Г. Домбровському, начальнику Хмельницької обласної організації ФСТ «Динамо», С. Солтику, директору ДЮСШ № 2, А. Федосєєву, директору Хмельницького обласного центру фізичного виховання учнівської молоді, О. Пилипчук, директору Хмельницького ДЮСШ «Динамо».

Практика з фітнесу студентів 3 курсу спеціальностей
«Фізична реабілітація» та «Фізична культура і спорт»

Завершилася ознайомчо-фахова практика з фітнесу на базі спортивного клубу «Miami Beach», яка проходила з 4 по 16 лютого 2019 року для студентів 3 курсу спеціальностей «Фізична реабілітація» та «Фізична культура і спорт». Під час проходження практики студенти мали змогу ознайомитися з майбутньою професійною діяльністю фітнес-інструктора, фітнес-тренера, адміністративною та маркетинговою діяльністю фітнес-клубів.

Перед студентами були поставлені такі завдання, як планування тренувальних навантажень різної спрямованості з урахуванням віку, статі, анатомії, фізіології, гормональної та травної систем організму людини.  Практика передбачала наступні види професійної діяльності у фітнес-клубі, а саме: планування кардіотренування, функціонального та силового тренувань; складання програм для початкового, середнього та високого рівнів підготовленості, особливості складання програм з харчування, ознайомлення та вивчення тренажерного обладнання, вивчення біомеханіки рухів та арсеналу фізичних вправ, психологія взаємовідносин з клієнтами тощо.

До практики також були залучені кращі випускники кафедри – чемпіонка світу, майстер спорту міжнародного класу з пауерліфтингу Щавінська Тетяна та майстер спорту міжнародного класу з пауерліфтингу Красій Сергій.   

Колективи кафедр теорії і методики фізичного виховання і спорту, фізичної терапії, ерготерапії вдячні за надану можливість проходження практики на базі СК «Miami Beach» керівнику Цісару В.В.

Практика з зимових видів рухової активності

Все більшої популярності серед населення України набуває лижний спорт. Лижі використовують для відновлення в центрах реабілітації, як засіб загальної фізичної підготовки у багатьох видах спорту, як елементи фізичної культури в школах. Саме тому актуальним є підготовка фахівців здатних використовувати елементи лижної підготовки у своїй професійній діяльності.

З 3 лютого по 15 лютого на базі Хмельницького національного університету була проведена Практика з зимових видів рухової активності зі студентами спеціальності «Фізична культура і спорт» та «Середня освіта, фізична культура».

На практиці студенти ознайомились з історією лижного спорту, причинами виникнення травматизму та заходами його попередження, класифікацією способів пересування на лижах. Майбутні фахівці оволоділи технікою лижних ходів, а саме поперемінного двокрокового ходу, одночасного безкрокового, одночасного однокрокового та одночасного двокрокового ходів. Також студенти групи ФКС-18-1 та СОФК-18-1 вивчили стійки спусків, способи долання підйомів на лижах, долання нерівностей на схилі, способи гальмування, повороти в русі. Всі отримані знання та навички студенти зможуть використовувати в подальшому у власній професійній діяльності.

Практика з літніх видів рухової активності

Першочерговим завданням навчально-туристичної практики було розширення та закріплення знань про оздоровчо-туристичний потенціал України, туристичні ресурси та туристичні об’єкти рідного краю, розвиток творчого мислення та індивідуальних здібностей студентів у вирішенні практичних завдань, здатність застосовувати теоретичні знання у практичній роботі.

Педагогічна практика у загальноосвітних навчальних закладах

Студенти спеціальності «Середня освіта, фізична культура» проходять педагогічну практику у загальноосвітніх навчальних закладах, згідно укладених договорів. Перед ними поставлено завдання – закріпити свої теоретичні знання і вміння на практиці із учнями різних класів. Крівники на базі практики ознайомлюють практикантів із матеріально-технічним забезпеченням, навчально-методичною документацією.

Після спостереження за проведенням уроків керівника, практиканти прислуховуючись до його порад та методичних вказівок проводять уроки з фізичної культури з учнями різних вікових груп, вирішуючи освітні, оздоровчі та виховні завдання кожного уроку. У молодшій школі, із учнями проводять фізкультпаузи, фізкультхвилинки, рухливі перерви та спортивно-масові заходи.

Практиканти набувають досвіду фахівця з фізичного виховання завдячуючи підтримці педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів. Деканат гуманітарно-педагогічного факультету, кафедра теорії і методики фізичного виховання і спорту висловлюють щиру подяку адміністрації та вчителям фізичної культури  технічного багатопрофільного ліцею ім. Артема Мазура, навчально-виховного комплексу №2 міста Хмельницького за допомогу, підтримку й надану можливість реалізації перших кроків в педагогічній діяльності наших студентів.