Кафедрою теорії і методики фізичного виховання і спорту відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2024 №1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти» проводились заходи з оновлення освітніх програм за якими кафедрою здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.
11 квітня поточного року на кафедрі було проведено круглий стіл з обговорення освітніх програм спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» першого (бакалаврського) та другого магістерського рівнів вищої освіти, який проводився з метою покращення якості освітнього процесу підготовки здобувачів вищої освіти, врахування думки стейкхолдерів, актуалізації змісту освітніх програм, забезпечення прозорості формування освітньої програми, удосконалення методів навчання та відповідності Стандартам вищої освіти.

До участі у роботі круглого столу були долучені: начальниця управління молоді, фізичної культури і спорту Хмельницької обласної військової адміністрації Томусяк Наталія Павлівна; начальник Хмельницького обласного відділення (філії) Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України Чайковський Максим Юрійович; директор Хмельницької обласної ДЮСШ Резенчук Віталій Володимирович; директор Хмельницького ДЮСШ «Авангард» Ремез Сергій Степанович; президент Академії змішаних єдиноборств «Дамаск» Павлюк Дмитро Георгійович; завідувачка кафедри фізичної терапії, ерготерапії, фізичної культури і спорту Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна», кандидатка педагогічних наук, доцентка Кравчук Людмила Степанівна; студент академічної групи ФКС-22 Мацюк Дмитро Андрійович; випускник освітньо-професійної програми 017 «Фізична культура і спорт» Пасічник Іван Віталійович та викладачі кафедри, засідання проводилось у змішаному форматі.


Робота круглого столу розпочалась з інформування присутніх гарантом освітньої програми Дутчаком Ю.В. про пропозиції, що надійшли з 14.03.2025 року в процесі обговорення освітньої програми, а саме: Лопатовський В.Г., проректор з науково-педагогічної роботи, рекомендував збільшити кількість кредитів для вивчення ОФП.08 Спортивні ігри та методика їх викладання та ОФП.12 Теорія і методика з обраного виду спорту (за видами спорту) та включити до освітньої програми у третьому семестрі ОЗП.12.01 Базова загальновійськова підготовка (теоретична підготовка) та для осіб, які з будь-яких причини не будуть вивчати зазначений освітній компонент, ОЗП.12.02 Основи патріотичної, психологічної підготовки та домедичної допомоги, Андрощук І.В., завідувачка навчально-методичним відділом, рекомендувала привести назви практик у відповідність до вимог нормативних документів університету та забезпечити логічну послідовність вивчення освітніх компонент шляхом перенесення ОЗП.08 Долікарська медична допомога у невідкладних станах на перший курс.
Запропоновані рекомендації були враховані у повному обсязі.
В рецензії завідувачки кафедри оздоровчо-рекреаційної рухової активності Національного університету фізичного виховання і спорту України, доктора наук з фізичного виховання і спорту, професорки Олени Андрєєвої рекомендувала змінити зміст та назву ОФП.24 «Літній табірний збір» на «Практику зі спортивно-оздоровчого таборування» з посиленням її теоретичної складової.

В процесі обговорення освітньої програми Томусяк Н.П. зважаючи на сучасні тенденції у сфері фізичної культури і спорту рекомендувала до ОЗП.09 Основи менеджменту, маркетингу та адміністрування (за професійним спрямуванням) включити тему, що стосується утворення спортивних клубів; студент академічної групи ФКС-22 Мацюк Д.А. виказав побажання доцільності проводити ознайомлювальну фахову практику в четвертому семестрі, замість шостого семестру, що дозволить більш свідомо вивчати освітні компоненти 3 та 4 курсів для якісної підготовки до майбутньої професійної діяльності; завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту Солтик О.О. з метою забезпечення теоретичного змісту предметної області спеціальності запропонував ввести освітній компонент «Спортивна медицина».
Разом із бакалаврським рівнем освіти обговорювалися зміни до спеціальності «Фізична культура і спорт» магістерського рівня освіти. Серед головних змін, які було запропоновано внести до освітньої програми, це зміна структурно-логічної схеми. Зокрема «Науково-педагогічну практику у закладах вищої освіти» було запропоновано перенести в кінець другого семестру. Зміни відбулися із окремими освітніми компонентами. Було вилучено навчальну дисципліну «Науково-методичне забезпечення діяльності суб’єктів фізичної культури і спорту», натомість включено до змісту навчальну дисципліну «Інноваційна проектна діяльність у сфері фізичної культури і спорту». Набули зміни назви окремих освітніх компонентів, зокрема: «Акмеологію фізичного виховання і спорту» змінено на «Професійну майстерність фахівця у сфері фізичної культури і спорту», «Методологія та організація наукових досліджень» змінилася на «Методологія та організація наукових досліджень у сфері фізичної культури і спорту», «Інформаційна культура фахівця фізичної культури і спорту» та «Сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення у сфері фізичної культури і спорту».
Поряд із цим зміни торкнулися і матриці відповідності освітніх компонентів з компетентностями та програмними результатами навчання.
Науково-педагогічні працівники кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту висловлюють слова вдячності усім нашим стейкхолдерам, які взяли участь в обговоренні освітніх програм, інадали цінні рекомендації та побажання щодо удосконалення освітніх програм.
Переконані, що проведений захід забезпечить формування якісних освітньо-професійних програм за спеціальністю А7 «Фізична культура і спорт».
Юрій ДУТЧАК,
професор кафедри ТМФВС