ЗАХИСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЗНАЙОМЧО-ФАХОВОЇ ПРАКИКИ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПЕРШОГО (БАКАРАВРСЬКОГО) РІВНЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА)»

Другий семестр 2023 ‑ 2024 н.р. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура) традиційно розпочався з педагогічної ознайомчо-фахової практики у закладах загальної середньої освіти. Практична підготовка завжди була невід’ємною частиною освітнього процесу підготовки майбутніх педагогів. Завданням такого практичного навчання є, передусім, підготовка майбутніх учителів, які спроможні вирішувати професійні завдання у сучасних ринкових умовах і володіють прийомами і методами, що є складниками новітніх технологій; набуття професійних навичок; співпраця з трудовим колективом і вміння адаптуватися.

Безпосередньо під час ознайомчо-фахової практики здобувачі вищої освіти ознайомились із сутністю й головними особливостями професії педагога закладу загальної середньої освіти. Студенти докладно вивчили нормативні документи, що регламентують роботу вчителя, ознайомились із структурою закладу загальної середньої освіти, його матеріально-технічною базою, особливостями організаційної і методичної роботи вчителя фізичної культури, з видами і формами навчальної і виховної роботи.

На практиці здобувачі вищої освіти також набули практичних умінь щодо базових принципів організації і управління дитячим колективом, докладно ознайомились з вибірковими модулями з фізичної культури, що наразі широко впроваджуються в навчальний процес ЗЗСО, зокрема: софтбол, фістбол, петанк, алтимат фризбі.

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, зробити перший крок до самореалізації у майбутній педагогічній професії. Особливістю цієї практики стало те, що студент Кравцов Денис мав можливість спостерігати за роботою учителя фізичної культури у класі з інклюзивним навчанням, а Шперчук Олександр став помічником вчителя фізичної культури у класі, де переважна більшість учнів є дітьми, що за вимушених воєнних обставин змушені були переселитись у Хмельницьку область. Денис та Олександр поділились власним досвідом та охарактеризували ймовірні складності, які можуть виникнути при роботі у таких класах.

Представлена звітна документація, відгуки з баз практик та результати захисту практики засвідчують, що студенти докладно ознайомились з нормативною документацією, сайтами ЗЗСО, матеріально-технічною базою, опанували методику моделювання уроків з використанням різних методів навчання; удосконалили навички міжособистісного спілкування з учнями, колегами та роботи в команді; навчилися організовувати діяльність учнів.

Ірина КВАСНИЦЯ,
доцент кафедри ТМФВіС